تلاش برای کاهش وزن تلاشی است که مستلزم شهامت، اراده و تعهد می باشد. باید اعتقاد خود را به تلاشتان حفظ کرده و ترتیب نبردی خوب را بدهید. حفظ وزن مناسب  کار آسانی نبوه و بسیار مشکل است.


مدیریت وزن مبحث داشتن ظاهر خوب نیست بلکه در اصل در مورد سلامتتان در آینده است. وزن مناسب  به طور قابل توجهی احتمال ریسک های جدی سلامتی مانند بیماری های قلبی یا دیابت را کاهش می دهد. پیدا کردن برنامه ای برای کاهش وزن اهمیت دارد.

تا جایی که به کاهش وزن ارتباط دارد رژیم های غذایی می توانند برای شما مفید باشند یا ضرر داشته باشند. در تلاش برای کاهش وزن مواردی هستند که باید در رژیم غذائی تان از آن ها اجتناب کنید چون مانع موفقیت شما در رسیدن به وزن مناسب  می شوند. وقتی برای رسیدن به کاهش وزن مناسب  تلاش می کنید رسیدن به آن و حفظ آن امکان‌پذیر است. با گذشت زمان احساس موفقیت و رضایت ناشی از آن را خواهید داشت.

احساس محرومیت


رژیم های غذایی که اجازه خوردن بعضی مواد غذایی را به شما نمی دهند فقط باعث افزایش احساس محرومیت در شما می شوند. در رژیم های عملی اغلب اواع خوراکی ها به مقدار متوسط مجاز هستند. حذف کامل یک گروه غذایی کار ناسالمی است.

دست از تلاش کشیدن بعد از چند کیلو کاهش وزن


کسی که هرگز دست از تلاش نکشد برنده است. روی هدفتان برای کاهش وزن پافشار یکنید. شیوه های دیگر کاهش وزم مثل ورزش را به کار ببرید. در بلند مدت متوجه می شوید که ورزش کارساز است.

وقتی به هدفتان رسیدید فراموش نکنید


معمولا بسیاری از افراد فراموش می کنند که حفظ وزن مناسب  اهمیت دارد. آن ها وقتی به وزن مناسب  رسیدند به عادلت غذایی ناسالم خود بر می گردند. در نتیجه وزن آن ها به سرعت به قبل از کاهش بر می گردد.

اجازه ندهید وسوسه ها باعث دست از تلاش کسیدن شما بشوند


وقتی افراد دچار وسوسه می شوند و احتمالا مقدار زیادی از غذای مورد علاقه شان را می خورند، تمایل پیدا می کنند که دست از رژیم کاهش وزن خود بکشند. کاهش وزن برنامه ای بلند مدت است و نباید اجازه بدهید یک اشتباه نباید کنترل امور را به دست بگیرد. تسلیم وسوسه شدن به این معنا نیست که تمام تلاش شما به هدر رفته است.

از برنامه هایی که باعث می شوند پولتان را سریع تر از وزنتان از دست بدهید پرهیز کنید


بعضی برنامه های غذایی سالم شامل خوردن غذاهای گران قیمتی هستند که می توانند بسیار پر هزینه باشند. این موضوع می تواند باعث ناامیدی شما بشود. وقتی ناامید شدید قطعا دست از تلاش می کشید.

تلاش کنید سبک زندگی خود را تغییر بدهید

رژیم های غذایی سریع خوب اما موقت هستند. این رژیم ها نتایج ضعیفی دارند و در پایان آن ها احساس می کنید فریب داده شده اید. کاهش وزن به عنوان یک تغییر دائمی در سبک زندگی بهترین رویکرد به زندگی است. این تغییر در نهایت باعث تغییر بلند مدت در روش های تغذیه ای شما می شود.

تعهد


با آزمایش و امتحان کردن قطعا به برنامه ای می رسید که برای کاهش وزنتان کارساز خواهد بود. باید به این برنامه پایبند بمانید و مطمئن شوید که به مدت طولانی آن را رعایت می کنید. این کار کاهش وزن را برای شما آسان تر می کند و شما از تمام فرایند کاهش وزن لذت خواهید برد. همرا با لذت، احساس رضایت و تلاش بیشتری می آید که به شما توانایی می دهد در پایان به هدف خود برسید.

بگذارید فرایند آهسته پیش برود و عجله نکنید

کاهش خیلی سریع وزن می تواند تاثیرات نامطلوبی بر سیستم اعصابتان داشته باشد. نتیجه نهایی کاهش وزن سریع احساس بی حالی، نداشتن انرژی و بیماری است. از دست دادن سریغ وزن معمولا ناشی از از دست رفتن آب بدن است نه سوختن چربی های بدن. از دست دادن مقادیر زیاد آب بدن می تواند بسیار خطرناک باشد.

کاهش وزن به این معنا نیست که باید غذای کمتری بخورید بلکه به این معناست که باید کالری کمتری دریافت کنید.